28-03-2018 - Volta Vallter, Bassibès, Carança, Infern
30-03-2018 - Pic de Tarbesou
30-03-2018

Ens trobem en Pere, en Carles i jo a la sortida del poble de Bagergue i anem cap a la pista de Varradós. Quan arribem a la Cabana de Moredo enfilem per una subvalleta fins a un collet que ens permet baixar direcció a l'estany des Truetes.
Des de la perxa nivomètrica tornem a posar pells i remuntem per la valleta que es forma entre el Tuc de Samont i el Tuc des Neres.
Tot un seguit de petits relleus ens fan fer petites pujadetes i baixadetes. La neu ha canviat i ho trobem tot regelat que amb feines ens hi aguantem, en Carles posa les ganivetes en Pere i jo anem patinant darrere seu.
Enfilem el Tuc des Neres per una petita canal, a peu, i arribem al cim.
Baixem direcció al coll d'entre Arenho i Pincèla. Treiem pells i cap al poble!!

Hem trobat neu primavera al matí però a mesura que abançava el dia i l'altura, s'anava endurint.
Baixant de Pincèla la neu acumulada damunt de la crosta ens ha fet un bon regalet!